Uiteindelijk gaat het bij films en boeken altijd om het decor. De inhoud vergeet je, het decor blijft je bij.
Je suis Marie Antoinette
In het Kunstenlab presenteert Eveline Visser ‘Je suis Marie-Antoinette. We zien de onthoofde figuur Marie -Antoinette in een ‘decor' van triplex, hout, karton, piepschuim, foam, papier, print, acrylverf en inkt. Het decor doet sterk denken aan een reclamevorm voor een film. Met een blik in dit decor word je binnengetrokken in de gevoelswereld van Marie-Antoinette.
Le Ciel Bleu
Kunstbeurs met supergrote kunstwerken in de voormalige Diamantbeurs aan het Weesperplein in Amsterdam.
About: in Le Ciel Bleu you can compare and play a song about the heavenly blue sky.
Le Lit de Marie Antoinette
Acryl, inkt, hout, board, papier, karton, geëxpandeerd polystyreen (EPS), schuim
Collectie Museum Boijmans Van Beuningen, Rotterdam
V I E W M A S T E R
Obsessed, I looked through one of the 36 small windows of my room, through one piece of a fragmented panorama of New York. Each window framed a different story. On the first day, I had masked the room, six large windows with thin white paper, cut 36 small windows out of the paper, and written, above each window, the country to which it belonged. The size of each window corresponded to the number of emigrants from that country who had settled in the U.S. over the last 40 years.