Otto Snoek

documentair - fotografie

Mijn documentaire fotografie weerspiegelt het moderne stadsleven in de Westerse wereld waarbij ik mijn geboortestad Rotterdam als uitgangspunt, maatstaf en referentie neem. Met mijn camera’s onderzoek ik de paradoxen en de ogenschijnlijke chaos in het maatschappelijke leven waarbij mijn voorkeuren uitgaan naar de mensenmassa en stedelijke verstilling.


Rotterdam Photo 2024

Overig

Detour Rotterdam

Tentoonstelling / presentatie

  • 03-12-2023 t/m 14-01-2024
  • In samenwerking met: Walgenbach Art+Books
  • Locatie: Gouwstraat 56c, Rotterdam
  • We kennen fotograaf Otto Snoek als een chroniqueur van het 21e-eeuwse stadsleven, zowel in Rotterdam als daarbuiten, maar in deze tentoonstelling laat hij een andere kant zien: die van het verlangen naar iets wat niet meer onder handbereik is. De tentoonstelling bestaat uit stadspanorama’s die verlatenheid laten zien. Ze zijn van recente datum en toch ademen ze een weemoedig verlangen naar een onbereikbare tijd.
  • https://www.walgenbach.nl/exhibitions/otto-snoek-detour-een-rotterdams-fotojournaal-3-december-t-m-14-januari-2024/

Erkenningen

    Publicatie
  • WHY NOT

  • 2009
  • monografie
  • Uitgeverij Episode - Otto Snoek, met essay van Henk Oosterling
    Publicatie
  • Rotterdam

  • 2009
  • monografie
  • Witte de With - Otto Snoek, met essays van Rachida Azough en Tina Rahimy
    Publicatie
  • Ukrainian Crossroads

  • 2014
  • monografie
  • Lecturis en Van Zoetendaal - Otto Snoek, met essay van Sana Valiulina
    Publicatie
  • Luchtspoor Rotterdam

  • 2016
  • monografie
  • Willem van Zoetendaal - Otto Snoek, met essay van Sandra Smets
    Publicatie
  • Rotterdam Vruchtbare Grond

  • 2019
  • monografie
  • Willem van Zoetendaal - Otto Snoek, met essay van Sandra Smets
    Publicatie
  • Dresden in Farbe

  • 2020
  • monografie
  • International Neighborhood Verlag - Otto Snoek, met essay van Max Niedermann
    Publicatie
  • Rotterdam Dresden

  • 2020
  • monografie
  • Willem van Zoetendaal - Otto Snoek, met essay van Sandra Smets en Max Niedermann
    Publicatie
  • Florencia

  • 2015
  • monografie
  • Uitgeverij Vrijdag - Otto Snoek